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Bühnenbild und Kostümbild
set + costumes    
für Performance, Tanz und Theater
and others





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The Ocean is closed
Cassandra has turned I
Cassandra has turned II
Creation (Pictures for Dorian)
What they want to hear
Stripp
La Fille
Memori
Harrende Räume und trotzende Menschen
Baracke und Blumenwalzer
Der Block
Im toten Winkel I 
Western Society
Affinity
Zeiten II
The Lion and the Dragon
The Nearest Exit
Wurm und Kalb
Be Johanna
Rapunzel 
Menschen + Orte
Turandot 
High
Fräulein Julie
Gegenwart der Ängste 


DEUTSCH ︎
Lena Mody, geboren 1982 in Schleswig-Holstein, lebt in Berlin-Neukölln und arbeitet als Bühnen- und Kostümbildnerin u.a. mit She She Pop, Gob Squad, Rimini Protokoll, der Regisseurin Lola Arias und den Choreograph*innen Kareth Schaffer, Christoph Winkler, Janne Gregor und Alfredo Zinola z.B. am Hebbel am Ufer, den Sophiensaelen, Ballhaus Ost in Berlin, den Münchner Kammerspielen, der Gedenkstätte Sachsenhausen oder am Tjarnarbío in Reykjavík.

Im Rahmen ihres postgraduierten Studiums (Meisterschülerin) bei Prof. Barbara Ehnes an der Hochschule für Bildenden Künste Dresden forscht sie künstlerisch zu übersinnlichen Kräften in historischer Bezugnahme auf die Seherin Kassandra und der Entfaltung dieser bei der kollektiven Praxis der tactile technics. Zuvor studierte sie erst am European Film College in Dänemark, folgend Skandinavistik und Theaterwissenschaft (M.A.) in München und Berlin und Bühnenbild an der TU Berlin (M.A.).

Von 2013-2015 war Lena Mody Stipendiatin im ersten Jahrgang des Mentoring Programm Einstieg, seit 2016 ist sie im ersten Jahrgang des Mentoring Programm Profi des PAP – Performing Arts Program, Berlin und wird hier mentoriert.

In ihrer Arbeit versucht sie Themen wie die westliche Gesellschaft, die jüngere Geschichte der Welt, die uns umgibt, Pop, Biographie und die persönliche und kollektive Erinnerung zu verhandeln; die Bereiche Bühnenbild und Kostümbild in der freien Szene zu stärken und nachhaltig zu arbeiten.

Als Assistentin arbeitete sie beispielsweise mit dem Schweizer Bühnen- und Szenenbildner Chasper Bertschinger und der Kostümbildnerin Ingken Benesch u.a. an den Münchner Kammerspielen und an der Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz, Berlin - und auch für Film und Werbung.

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ENGLISH ︎ 
Lena Mody was born in Schleswig-Holstein, Germany in 1982. She works in the field of performing arts as scenographer, stage and costume designer and currently lives in Berlin.

After finishing the European Film College in Denmark, a master degree in performance studies (Freie Universität, Berlin) and Scandinavian cultural and literature studies (Humboldt Universität zu Berlin), Lena completed her 2nd master of arts in stage design and scenic space at Technische Universität, Berlin.

She is currently a so called Meisterschülerin in the postgraduate program of the Hochschule für Bildende Künste Dresden. There she is artistic researching about Cassandra and tactile technics. She tries to find a connection between these two points and our longing for supernatural power - also today in our unsure contemporary times.

Lena maintains ongoing collaborations with renowned independent artists in the performing arts community of Berlin such as Rimini Protokoll, the British-German Arts Collective Gob Squad and She She Pop. Aside from her ongoing collaborative work Lena has worked with the documentary-theatre maker Lola Arias at Münchner Kammerspiele and young choreographers as Johanne Timm at the memorial of the former KZ Sachsenhausen in Oranienburg or at the Pathos in Munich and at the Reykjavík Theater and Dance Festival (Everybody is Spectacular) and is currently working with young (female) choreographers as Kareth Schaffer or Janne Gregor at different Berlin venues e.g. Uferstudios or Sophiensaele.

Recurrent themes in Lena’s work include present day conflicts of western society, recent social history, pop and personal and collective memory. Lena approach is straight forward, topics are expressed through simple yet expressive manipulation of spacial environments and costume. The materials she employs are often inexpensive and accessible such as cardboard, paper, wood, furniture and items found on ebay and flea markets. The use of everyday objects and mundane material challenges the classical principals of theatrical scenic space. This disagreement of elements creates unlikely harmony, which describes Lena’s hallmark style.

Other notable experiences as an assistant in stage and costume design for inter alia Ingken Benesch at the Münchner Kammerspiele under the artistic leader ship of Matthias Lilienthal or at the Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz - but also for different German film and commercial productions.

From 2013-2015 Lena was a mentee of the first class of the Mentoring Program of the Performing Arts Program Berlin. From 2016 she is a mentee in the program for professionals of the Performing Arts Program Berlin.

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E ︎ lenamody@gmail.com
F ︎ Kristian Barthen








































































































































































































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